November 10th, 2011, 2:18 pm

4.03

post a comment


average rating: 5.00

AUTHOR

November 10th, 2011, 2:29 pm

sisu's face finally appears! you'll find out why his nose has disappeared in the next few pages ;D all three baba yaga sons appear in this chapter.

thank you to everybody who came to comic gosh!p last night and for being so nice, i hope i didn't make too much of a fool of myself. for those of you that didn't come, you can also hear my stupid voice on the "panel borders" podcast!

---

Hemlock #1, #2 and #3 are now available to buy online!
they can be bought through lulu.com at my storefront here: http://www.lulu.com/spotlight/mildtarantula lulu accepts both card and paypal.

November 10th, 2011, 5:06 pm

@Espillam: haha he's the only one of the three that has any manners, that's for sure >w< thank you!
@DaughterOfOwls: i guess at this point her general impression of baba yaga sons hasn't been great ;p
@ParadoxComic: i'm glad you think so <3 he is one of my favourites, even though he's hard to draw.
@Reiu Shanra: ...i guess he DOES have mascara eyes, doesn't he! or maybe kohl.
@Iron: i actually saw a picture of someone without a nose once, it was a bit gruesome D: poor thing. at least sisu gets a heart one? XD
@Poodle_willnot_Bark: that's good to hear! :D
@DarkArtistSkye47: haha a lot of people seem to like him already, even though he hasn't shown up much yet.
@SignorinaAlli: oh man, i have never heard my own accent before listening to that podcast. IT'S TERRIBLE.
@DribbledCarmelLaces: thank you so much! and yeah i'd say she qualifies for a license to be mean here hahaha!
@Cannetela: aww, i'm glad you think so >w<
@sandmancircus: and he will love you too!
@Stitchedbullet: haha well, as cute as one can be without a nose i guess? XD
@Laiska: i would quite like earrings like that myself, i'll be honest.
@jello-bomb: thank youuu <3
@Draumur: haha i need to draw it first ;_; i'm a little behind...
@Niladhevan: someday! somedaaay! thank you so much lovely <3
@GhostyKing: hmm, i guess because he isn't constantly doing the catbutt face like simo is! thank you~
@30knight: i'm glad! he is definitely meant to be the nicest brother haha!
@Shaula: haha! ok then, i'll design it, you make it XD sewing machines hate my guts, maybe you'll have better luck with them than me.
@LuluWLi: glad you think so ^^
@SunshineMoonlight: yup, "starvation soup" is on my deviantart page :) there's a link in my smackjeeves profile i think, i'm indecision over there.
@VoiceOfSociety: haha he probably wouldn't be so adorable in real life really XD the day people are generally nice, yes ^^
@gutg: in a good or a bad way i wonder ;D

USERS

November 10th, 2011, 3:23 pm

He's cute! why you so mean, Lumi?
I really love his earrings and Beardsley clothing, just wonderful! :D

November 10th, 2011, 3:25 pm

Dawww he has the sweetest face!

November 10th, 2011, 3:40 pm

I thought that his lack of nose looked kinda cute (like a litle heart :'D) but then I started imagining a person without a nose...

November 10th, 2011, 3:43 pm

He is so cute....and adorable...and polite.
I like him already. c:

November 10th, 2011, 5:28 pm

Sisu is adorable!

And... I like your accent. xD

November 10th, 2011, 5:32 pm

Why so mean to poor Sisu, Lumi? Ohwait, his brother DID force you into a marriage and the only reason you're still alive is because some crow taught you blood magic. Hrm. I suppose that is a pretty good reason.

I just really like this page. It's brilliant, as always.

November 10th, 2011, 6:45 pm

Awww, Sisu's quite adorable. ;.;

I understand Lumi's bitterness, though.

November 10th, 2011, 7:22 pm

Omigawsh, Sisu~ He's... ADORABLE. >w<

November 10th, 2011, 9:11 pm

Ahhh those earrings <3

November 10th, 2011, 9:26 pm

He's preeeeetty.

November 11th, 2011, 3:02 am

Yay! I can't wait to see more! :D

November 11th, 2011, 6:49 am

HIS EARINGS WILL BE MINE SOMEDAY! >:D

Erm, sorry.

Very nice, as usual ! I like how Sisu is being all nice and yet rejected by his sister-in-law...sounds quite promising ! XD
I can't wait for the next pages! keep up your amazing work, sweet dove !!

November 11th, 2011, 8:47 am

HE IS ADORABLE!!! I just wanna give him a huge hug :D His design makes him likeable, and Lumi so mean :( Just imagining him having a sad little frown! Hope he gets up to some awesome shenanigans X3

November 11th, 2011, 2:01 pm

Omg

SO CUTE!!!

I prefer him so far in body language...?? To the other brothers :))

November 11th, 2011, 6:07 pm

Dat nose. omghe'sadorable

He's so polite! LUMI, STOP BEING MEAN. He's only the brother of the sociopathic ex-king and current jerkass witch king! You're totally jumping to conclusions!

By the way, I'm reiterating my position that you need to design clothing. WAAANT

November 11th, 2011, 7:08 pm

not sketchy at all. he seems sweet

November 13th, 2011, 6:44 am

hahaha omg his nose! Or the lack of it, that is!

Lumi is so cool!
"you're no brother of mine."
I love that line! There's so much into it.
And the way she just walks away. She's such a great character.
^________________^

p.s. I just heard your interview! It was very usefull to hear about the making of Hemlock, and the origin of the story sounds so cool! Is there any chance for me to see that short comic?

November 13th, 2011, 9:35 pm

D'awwwww

He's so cute! And polite. That's a first. Are day people characterized as generally nice people?
Also, I never thought I'd find a noseless guy so adorable. Voldemort and M.J. should have tried harder to look like Sisu.

November 15th, 2011, 11:10 am

I-I screamed out loud when I saw him.

November 17th, 2011, 4:18 pm

What a cutie patootie! I adore all the designs for the brothers <3
(Also just realized this is my first time commenting on Hemlock when I've been reading it for like forever. For shame!)

November 23rd, 2011, 9:38 pm

So nice to meet Sisu! He is absolutely ADORABLE <3

March 3rd, 2012, 10:07 pm

hmm...........

i like him ^_^

April 11th, 2012, 4:21 pm

oh my goodness he is the cutest kid, just sdkfjksdjfklasdjgadsg, I cant handle

September 2nd, 2013, 3:55 am

GAH

OMFG. SISU. I JUST FANGIRL FLIPPED.

post a comment